Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2009

<<Φέσια>> του ΕΟΤ


«Φέσια» σε όλο τον κόσμο (κυρίως στην Ευρώπη), αναξιοπιστία έναντι διεθνών «παικτών» από τους οποίους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η εικόνα της χώρας και του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό, οργανωτική διάλυση και πλήρη οικονομικό εκτροχιασμό αποτυπώνουν τα στοιχεία για τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, τα οποία ξεπερνούν τα 124 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικό της εικόνας διάλυσης που εμφανίζει ο ΕΟΤ είναι το γεγονός ότι τα «φέσια» που είχε βάλει ο οργανισμός -χωρίς να υπολογίζονται τα χρέη του 2009- ανέρχονται σε 102.394.985 ευρώ, υποχρεώσεις που συσσωρεύθηκαν από το 2006 μέχρι και το 2009.
Τα πιο σοβαρά «φέσια» του ΕΟΤ αφορούν τη διαφήμιση και την προβολή της χώρας και «αγγίζουν» τα εκατό εκατ. ευρώ (ανέρχονται σε 99,237 εκατ. ευρώ για την ακρίβεια). Αν αφαιρεθούν από αυτά πιστώσεις που έχουν ήδη εγκριθεί, το συγκεκριμένο έλλειμμα διαμορφώνεται σε 82.792.837 ευρώ.
Στον κατάλογο όσων έχουν «λαμβάνειν» από τον ΕΟΤ συμπεριλαμβάνονται από νομαρχίες μέχρι διεθνή μέσα ενημέρωσης, διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες κατασκευής περιπτέρων και ξένοι τουρ οπερέιτορ.
Το θέμα δημιουργεί πονοκέφαλο στην ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, η οποία εκλήθη στο παρά πέντε να βρει λύση ώστε να εκπροσωπηθεί η Ελλάδα στη διεθνή έκθεση του Λονδίνου World Travel Market (υπάρχουν υποχρεώσεις προς προμηθευτές), λίγες μέρες πριν αυτή ξεκινήσει. Επιπλέον, καλείται να διαχειριστεί τις ασφυκτικές πιέσεις γνωστών διεθνών μίντια τα οποία πιέζουν αφ' ενός να εξοφληθούν τα χρωστούμενα, αφ' ετέρου να εξασφαλίσουν νέες «δουλειές» (διαφήμιση). Κι αυτό, χωρίς ποτέ να έχει μετρήσει κανείς στον ΕΟΤ την ανταποδοτικότητα των διαφημίσεων στα μεγάλα διεθνή δίκτυα.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί δρομολογεί την πλήρη αναδιοργάνωση του οργανισμού και κυρίως των γραφείων στο εξωτερικό αλλά και των υπηρεσιών που συνδέονται με τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι μέχρι σήμερα αγνοήθηκε πλήρως το (ακριβοπληρωμένο μάλιστα) στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού, το οποίο εξειδίκευε τις ενέργειες προβολής και δημόσιων σχέσεων που έπρεπε να γίνουν σε επιλεγμένες αγορές, και όχι παντού. Επιπλέον, υποστηρίζουν τα ίδια στελέχη, δεν συνδέθηκαν ποτέ οι δαπάνες για διαφήμιση με το αποτέλεσμα που επιτύγχαναν.
Ετσι, λένε, δημιουργήθηκε ένας «περίγυρος» από εταιρείες κάθε είδους και μεμονωμένα πρόσωπα γύρω από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΤ οι οποίες αντλούσαν σημαντικά κεφάλαια για ενέργειες προβολής αμφιλεγόμενης αποτελεσματικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού επανεξετάζει όλο το πλέγμα των διαγωνισμών ή μικρής κλίμακας αναθέσεων κάθε είδους που σχετίζονται με την προβολή του τουρισμού, εντός και εκτός Ελλάδος. Στην κατεύθυνση αυτή φέρεται να εξετάζεται αν τα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ θα πρέπει να εποπτεύονται από τον «διάτρητο» ΕΟΤ -όπως συμβαίνει σήμερα- ή θα επανέλθουν στην ευθύνη του υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού, όπου κανονικά ανήκουν (η λειτουργία τους παραχωρείται στον ΕΟΤ τα τελευταία χρόνια με ετήσιες συμβάσεις).
Πηγή: Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου